• Fri frakt över 500 :-
  • Öppet köp i 30 dagar

Varukorg: 0 varor i varukorgen

 

Infologga Om oss Infologga Betalsätt Infologga Beställningsvara Infologga Garantivillkor
Infologga Leveranstider/lagerstatus Infologga Kortbetalning Infologga Leverans Infologga Personuppgifter
Infologga Kontakta oss Infologga Faktura 14 dagars kredit Infologga Spåra paket Infologga Facebook & Twitter
Infologga Returnera en vara Infologga Delbetalning - Klarna konto Infologga Postpaket Infologga Blogg
Infologga Ångerrätt/öppet köp 30 dgr Infologga Postförskott Infologga Brev Infologga Cookies
Infologga Fraktpriser Infologga Kvitto Infologga Fel produkt har levererats Infologga Frågor och svar
Infologga Priser Infologga Beställning Infologga Fel på en vara  

 

 Fågellogga Om oss

Outdoorstore.se är sedan 2006 ett internetföretag som säljer outdoorprodukter där kvalitet, design samt funktionalitet är viktiga faktorer och vi tror att också du värdesätter högt när du väljer märke och tillverkare. Vi samarbetar med tillverkare från främst Europa och USA som har dessa viktiga faktorer som ledstjärnor i sina företagsfilosofier.

Som du säkert redan märkt arbetar vi uteslutande med kända varumärken som är mycket stora och kända i världen för sina produkter och sin kvalitet. Vi köper in det flesta av våra produkter ifrån Svenska leverantörer och för att få göra detta måste man vara ett seriöst företag. Vi är auktoriserade återförsäljare hos bland annat följande leverantörer: Helly Hansen AB, Weenas Sport A/S (Ortovox, Leatherman mm), Scott Svenska AB, Roswi AB (Victorinox, Nalgene mm), Granitbiten HB (MSR, Platypus mm) Primus AB mfl. Vi har ett samarbetsavtal med Posten AB, Euroline, Auriga ePayment betalväxel, Klarna AB. Vår affärsbank är SEB. Företagsuppgifter: Legalt företagsnamn: Fritidsbolaget J&A AB Organisationsnummer: 556880-0329.

Vi har endast möjlighet att ta emot beställningar via Internet. Vi kan tyvärr inte lämna ut varor direkt till kunder utan alla kunder hänvisas till leverans via Posten.

Kontaktuppgifter: Du kontaktar oss lättast genom att mejla vår kundservice på: kundservice@outdoorstore.se

Via brev: Outdoorstore.se - Fritidsbolaget J&A AB, Besvärsbacken 8, 191 40 Sollentuna

Vi är väldigt måna om dig som kund. Att du skall bli helt nöjd med dina köp är det viktigaste för oss. Vi vill kunna sälja varor till dig på ett snabbt, säkert och priseffektivt sätt. Därför sker all kommunikation med oss över nätet. 

Vi vill naturligtvis att du skall komma tillbaka som kund till oss. Därför har vi enkla och säkra möjligheter för dig att beställa och betala dina varor. Du har 30 dagars öppet köp på alla dina inköp och vi levererar alltid våra varor från vårt eget lager, om inget annat anges, vilket möjliggör snabbare och säkrare leveranser till dig.

Att du som kund skall bli helt nöjd med dina köp är det viktigaste för oss. Har du något du undrar över är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss. Är du nöjd med oss så berätta gärna för dina vänner, är det något du är missnöjd med berätta gärna det för oss.

Har du andra intressanta tips eller ideér är du mer än välkommen att höra av dig. Vi belönar alla ideér som blir verklighet. Tack för att du intresserat dig för oss och vi hoppas att du blir en av våra kunder.

Med vänliga hälsningar

Vi på outdoorstore.se

Fågellogga Leveranstider & lagerstatus

I produktbeskrivningen ser du lagerstatus på respektive vara: Finns i lager betyder att varan levereras direkt ifrån vårt egna lager,  levereras normalt till dig inom 2-4 arbetsdagar.
Slut i lager
betyder att varan tagit slut i vårat lager. Beställningsvara, ej i lager betyder att varan är en beställningsvara och vi tar hem varan på beställning, kontakta kundservice@outdoorstore.se vid förfrågan om beställningsvaror.

Fågellogga Returnera varor

Du bör alltid kontakta oss innan du skickar tillbaka en vara. Du erhåller ett returnummer av oss som du då anger på förpackningen.

1. Skicka ett mejl till kundservice@outdoorstore.se och meddela att du vill returnera en vara. Skriv om returen gäller något av följande:
* Retur enligt ångerrätten (distanslagen) eller enligt öppet köp.
* Retur på grund av felleverans.
* Retur på grund av trasig vara.

Skicka med dina kontaktuppgifter ifall vi behöver kontakta dig. Observera att alla varor som returneras enligt distans- och hemförsäljningslagen samt öppet köp bör returneras med om möjligt oskadad originalförpackning och oanvänd i väsentligen oförändrat skick. Du ansvarar själv för returkostnaden. Notera även att en del produktgrupper är undantagna ångerrätten såsom underställ.

Vid retur på grund av felleverans bör varan returneras med om möjligt oskadad originalförpackning och oanvänd i väsentligen oförändrat skick. Vi står för returfrakten.

2. Du erhåller ett returnummer och anger detta på förpackningen.

3. Skicka med en kopia på kvittot, skriv gärna med en felbeskrivnig eller annan nyttig information för oss och bifoga i paketet.

4. Emballera varan ordentligt. Använd omslagspapper om varan finns i en orginalkartong. Vid skada på grund av dåligt/felaktigt emballerade varor står du som kund för eventuella kostnader.

5. Lämna returen till Posten eller dess ombud.

6. När vi mottagit varan kontrollerar vi den samt kontrollerar att varan uppfyller de gällande returreglerna.

7. Efter eventuella avdrag för returfrakt och eventuella överenskomna prisavdrag krediteras beloppet. Önskar du återbetalning meddelar du oss dina bankdetaljer, bankens namn, clearingnummer samt kontonummer.

Fågellogga Ångerrätt / Öppet köp 30 dagar

Enligt konsumentlagen skiljer ångerrätten sig huruvida du är företag eller privatperson. Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som privatperson 14 dagars ångerrätt. Hos oss spelar det ingen roll, du har som privatperson eller företag alltid öppet köp i 30 dagar från den dagen du tar emot varan. Vi accepterar retur mot full återbetalning av varan exklusive fraktkostnader tillbaka till oss. Vid ångrat köp återbetalas eventuell fraktavgift som du som kund haft för leverans till dig från oss. För att åberopa ångerrätt/öppet måste konsumenten se till att varan hålles i väsentligen oförändrat skick. Produkten skall vara i säljbart skick med om möjligt oskadad originalförpackning. Den får heller ej vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Notera även att en del produktgrupper är undantagna ångerrätten såsom underkläder. Läs gärna mer om distans- och hemförsäljningslagen på konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se. Varan bör returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp.

Fågellogga Fraktpriser

Priser inklusive moms 2012-01-01 för leverans i Sverige. 

Postpaket FRI FRAKT på ordervärde över 500 kr
Postpaket 49 kr på ordervärde upp till 500 kr
Brev 29 kr
Postförskott 50 kr
Faktura 14 dgr 29 kr
Bankkort 0 kr
Kreditkort 0 kr

 

Leveranssättet samt kostnaden för Postpaket eller Brev hanteras automatiskt och beror på vikt, ordervärde samt betalningssätt.

Fraktpriserna gäller endast för leveranser inom Sverige. För leverans till annat land, vänligen kontakta Kundservice för prisuppgift: kundservice@outdoorstore.se

Du ser ditt fraktpris i din varukorg innan du betalar. Du ser även fraktpriset på den orderbekräftelse som du fått via mejl. Vi tar inte ut några extra kostnader för småordrar, inga ordrar är för små för oss. Vi försöker alltid skicka varorna på bästa, säkrast samt billigaste sätt för dig som kund. 

Fågellogga Priser

Alla priser på vår handelssajt är inklusive 25 % svensk moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från fabrik, skatteändringar, tull, avgifter, valutaförändringar eller feltryck i prislistan, samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att annullera sådana beställningar. Vi förbehåller oss även rätten att begära tillbaka varor som skickats eller beställts till ett uppenbarligen felaktigt pris orsakade av manuella fel eller feltryck i prislistan. Vi tar inte ut några expeditionsavgifter eller andra avgifter. Det pris du ser i kassan vid betalning är ditt totalpris för varan. Fraktkostnaden finns specificerad som egen post. Den enda kostnad som kan tillkomma är om du väljer Postförskott eller tjänsten Faktura 14 dagar. Fraktpriserna gäller endast för leveranser inom Sverige. För leverans till annat land, vänligen kontakta Kundservice för priser. kundservice@outdoorstore.se

Fågellogga Betalsätt

Du kan välja följande betalsätt:

* Direktbetalning med kontokort eller kreditkort. Vi accepterar: Visa och Mastercard och vi använder oss av 3D Securestandarden för säkra kortbetalningar.

* Faktura 14 dagar kredit: Du får en faktura/inbetalningsavi av oss och har 14 dagar på dig att betala din vara. Du kan handla för upp till 10 000 kr.

* Delbetalning Klarna konto. Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Du får alltid hem dina varor innan du betalar, samlar alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

* Postförskott, du betalar din vara när du hämtar ut den hos Posten eller dess ombud.

Visa logo Visa logo Matercard logo Mastercard logo Auriga logo 

Fågellogga Betalning med bankkort eller kreditkort

Vi samarbetar med Euroline (SEB) och Auriga ePayment betalväxel som hanterar säkra betalningar på Internet. Du kan känna dig helt säker med denna betallösning. Auriga ePayment arbetar med 3D Secure som är samlingsnamnet för den nya säkerhetsteknik som VISA och MasterCard gemensamt tagit fram för att identifiera kortinnehavaren vid köp över Internet. Denna säkerhetsteknik är numera ett krav från bankerna vid kortbetalning via Internet. Detta innebär att du kan själv skapa en kod via din egna bank som du använder vid kortbetalning, eller att du använder din bankdosa vid betalning. På detta sätt får du ytterligare säkerhet vid kortbetalning.

 

Visa logo Visa logo  Matercard logo Mastercard logo Auriga logo

 

Fågellogga Faktura 14 dagar kredit

Vi erbjuder dig som privat & företagskund möjligheten att handla mot faktura med en kredittid på 14 dagar. Det betyder att du kan beställa varorna hos oss mot faktura. Vi sammarbetar med företaget Klarna AB och tjänsten Klarna Faktura.
OBS! Leverans kan endast ske till din folkbokförda adress.


Villkor för att handla mot faktura med 14 dagar kredit.
* Du måste vara över 18 år.
* Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
* Du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna AB.
* Din leveransadress måste vara samma adress som du är folkbokförd på, särskilda villkor kan vara tillämpade.

Hur går köpet till?
* Du anger dina uppgifter i kassan.
* I samband med att du slutför köpet samtycker du till våra kontroller.
* Fakturan kommer normalt tillsammans med varan.
* Betalningsfristen är vanligtvis 14 dagar, särskilda villkor kan vara tillämpade.
* Om man inte betalat i tid skickar vi en påminnelse och måste då ta ut en påminnelseavgift för att täcka våra kostnader.

Vilka ligger bakom tjänsten?
* Klarna AB är ett svenskägt bolag.
* Klarna är ett finansiellt institut registrerat hos Finansinspektionen.
* Klarnas inkassoverksamhet står under Datainspektionens tillsyn.
* Klarnas certifierade personuppgiftsombud garanterar din integritet.

Försenad eller utebliven betalning.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress, vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Läs gärna mer på www.klarna.se Jag vill se om min betalning har kommit er tillhanda: www.klarna.se Jag vill se hur originalfakturan ser ut: www.klarna.se Kundservice.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa
Klarna på 08-120 120 00.

Fågellogga Delbetalning Klarna konto Klarna

Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

    * Få alltid varan innan du betalar
    * Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    * Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    * Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    * Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
    * En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    * Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr.
(Ps. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)

Övrigt
Väljer du att dela upp betalning kommer Klarna AB skicka ett kontoavtal hem till dig. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert. Läs mer om de Allmänna kontovillkoren på http://klarna.com/kontovillkor.pdf

Fågellogga Postförskott

Vid betalning mot postförskott betalar du varan när du hämtar ut den på ditt närmaste postserviceställe. Vid kontant betalning kan Posten ta emot max 10 000 kr inklusive moms. Vid större belopp krävs postväxel. OBS! Ditt paket ligger max 14 dagar på utlämningsstället, om paketet inte hämtas ut inom 14 dagar så skickas det tillbaka till oss. Vi kommer att debitera för eventuella frakt och administrativakostnader för ej uthämtade paket, minimidebitering 250 kr. Det är alltid billigare att som kund hämta ut varan och sedan skicka tillbaka den till oss.

Fågellogga Kvitto

Du får ett kvitto med i leveransen av din vara. Spara kvittot vid eventuell reklamation eller retur.

Fågellogga Beställning

När du beställer en vara från oss får du ett automatiskt mejl med en orderbekräftelse. På orderbekräftelsen finns din beställning samt uppgifter om priser och leveransadress. Är det något fel på beställningen så kontaktar du oss via mejl på kundservice@outdoorstore.se eller fyller i kontaktformuläret.

Fågellogga Beställningsvara

Beställningsvara som finns i vårt ordinarie sortiment har samma ångerrätt och öppetköpvillkor som lagervara. Övriga produkter som är specialbeställda för dig som kund är inte avbokningsbara och de undantas även från normal retur- öppet köp eller ångerrätt om inte annan överenskommelse finns mellan parterna. Vi åberopar förskottsbetalning vid samtliga beställningsvaror.

Fågellogga Leverans

Vi anlitar Posten AB för leverans av alla våra varor. Du hämtar ut ditt paket på närmaste utlämningsställe. Du får en orderbekräftelse på din beställning via mejl. Normalt finns alla våra produkter i lager och vi levererar normalt dina varor till dig inom 2-4 arbetsdagar.
OBS! Ditt paket ligger max 14 dagar på utlämningsstället, om paketet inte hämtas ut inom 14 dagar så skickas det tillbaka till oss. Vi kommer att debitera för eventuella frakt och administrativakostnader för ej uthämtade paket, minimidebitering 250 kr. Det är alltid billigare att som kund hämta ut varan och sedan skicka tillbaka den till oss. Du ser i din varukorg innan du betalar hur mycket fraktkostnaden blir. Vi kan även leverera till övriga länder i Europa, kontakta kundservice@outdoorstore.se för mer information om priser.

Fågellogga Postpaket 

Varorna levereras till ditt närmaste utlämningsställe och du blir aviserad via SMS eller brev. Du kan via Postens kollinummer som du får i leveransbekräftelsen via mejl själv se var försändelsen befinner sig. Se www.posten.se Ange ditt mobilnummer vid betalning då kommer du att få ett SMS med en avisering om att ditt paket finns att hämta på utlämningsstället. Du kan nu hämta ut ditt paket genom att ange koden som finns i ditt SMS och visa legitimation. Med SMS avisering kan du snabbare få dina varor och behöver inte invänta en pappersavi. OBS! Ditt paket ligger max 14 dagar på utlämningsstället, om paketet inte hämtas ut inom 14 dagar så skickas det tillbaka till oss. Vi kommer att debitera för eventuella frakt och administrativakostnader för ej uthämtade paket, minimidebitering 250 kr. Det är alltid billigare att som kund hämta ut varan och sedan skicka tillbaka den till oss.

Fågellogga Brev

Om dina varor levereras som brev, skickas varorna direkt hem till den mottagaradress som du angivit. Det tillkommer aldrig någon extra kostnad för leverans än den du ser i kassan. Priser för leverans se: Leveranspriser

Fågellogga Fel produkt har levererats

Vi kan naturligtvis göra fel ibland. Om vi har skickat fel vara till dig och det skiljer sig mot ditt leveransbesked och din order så tar vi det fulla ansvaret för att detta rättas till. Outdoorstore.se står för alla eventuella kostnader detta innebär. Vid retur på grund av felleverans bör varan returneras med om möjligt oskadad originalförpackning och oanvänd i väsentligen oförändrat skick. Vi står för returfrakten.

Fågellogga Fel på en vara

Vi tillämpar självfallet konsumentköplagen. Enligt konsumentköplagen har du sedan den 1 april 2005 tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Den nya lagen gäller för varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare. För varor och tjänster som du köpt före den 1 april 2005 gäller fortfarande två års reklamationstid.

Sexmånadersregeln

För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel. Dessa fel måste säljaren åtgärda utan kostnad för dig. Säljaren behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel.

Se mer på www.konsumentverket.se

Fågellogga Garantivillkor

Vi lämnar garanti enligt respektive tillverkares villkor. Kontakta oss vid garantiförfrågningar. Exempel på tillverkares garantier vid tillverkningsfel: Victorinox - 25 år SOG - 25 år
Maglite - 10 år Nalgene - 5 år

Fågellogga Personuppgifter, sekretess & säkerhet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Outdoorstore.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan du enkelt avbokas via ditt kundkonto.

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: kundservice@outdoorstore.se

 Fågellogga Utdrag ur Personuppgiftslagen:

Personuppgiftslagen (PuL) trädde i kraft 1998 och har till syfte att skydda människor mot att deras personliga integritet kränks när personuppgifter behandlas. Begreppet "behandlas" är brett, det omfattar insamling, registrering, lagring, bearbetning, spridning, utplåning, med mera. Personuppgiftslagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU, det så kallade dataskyddsdirektivet. Övriga EU-länder har alltså liknande skyddslagar vilket underlättar flödet av information inom unionen.

I personuppgiftslagen finns regler för hur personuppgifter får behandlas. Lagen bygger i hög grad på samtycke och information till de registrerade. Det finns också regler om säkerhet och rättelse av felaktiga uppgifter. Företag, myndigheter, föreningar, och andra kan utse personuppgiftsombud som självständigt kontrollerar att personuppgifter behandlas korrekt inom verksamheten.

Fullständig information kring personuppgiftslagen hittar du på: www.datainspektionen.se

 Fågellogga Facebook & Twitter

Du kan följa oss på Facebook samt Twitter. Här skriver vi regelbundet om saker som händer i vår butik och annan nyttig information. Vi har även tävlingar och speciella erbjudanden exklusivt för våra Facebook & Twitter vänner.

Gilla och följ oss på Facebook du också:

 

Facebook Följ oss på Facebook      Follow outdoorstorese on Twitter följ oss på Twitter

 Fågellogga Blogg

I vår blogg skriver vi regelbundet kring nyheter, produkter och annat som kan vara intressant kring outdoor och vår butik. Här dyker det även upp exklusiva erbjudanden, tävlingar mm. Läs vår blogg här.

Fågellogga Cookies

En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, t.ex.www.outdoorstore.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används b la. för att lagra inloggningsinformation samt information om din kundvagn när du surfar runt hos oss. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.


Till Startsidan